2013. szeptember 29., vasárnap

A biciklizésről

Biciklik az eindhoveni központi pályaudvarnál (az állomás túloldalán van még ugyanennyi :)

"16 millió Hollandia lakossága és 18 millió kerékpárt tartanak nyilván az országban."

Ezt most olvastam a Facebookon, szerintem vicces. :) Ennek ellenére amikor reggel iskolába tekerek, meglepő dugók szoktak lenni - mmint nem a bicikli, hanem a autóúton. A másik, amitől idegbajt kapok, hogy ha Hollandia, akkor biciklizés. Akkor miért nincs pl az ING előtt egyetlen biciklitároló sem?? Vagy amikor a Designhuis-ba kellett menni konkrétan az egész iskolának előadásra és volt kint az épület előtt kb 10 db biciklitároló... És lehet, hogy csak 20 euró volt a biciklim, de akkor sem vagyok hajlandó úgy kint hagyni valahol, hogy nem tudom hozzálakatolni valamihez. Tegnap felmentem a piacra, ott is kb az utca elején tudtam letenni a biciklit, mert feljebb már egyáltalán nem volt hely. Ha az egész város így közlekedik, miért nem figyelnek rá, hogy több tároló legyen kint, főleg hivatalok, boltok előtt?

Berlin után az is fura, hogy gyalogosként kb soha nem engednek át a zebránál az autók, ha van lámpa, de közben kanyarodhatnak az autók, akkor is simán majdnem elüt, csak tudjon bekanyarodni még a gyalogos előtt. Ellenben biciklisként maximális figyelmet és elsőbbséget kapok. Amikor kanyarodna be az utcába egy kocsi, én meg megyek egyenesen, a kocsi megáll, vár - noha 20x bekanyarodhatott volna előttem, olyan messze voltam még.

Biciklisként sokszor a többi biciklis nehezíti az életet: itt pl alap, hogy a keskeny bicikliúton egymás mellett tekernek ketten, mert közben dumálnak, sokszor még egymás kormányát/vállát is fogják, így végképp esélytelen kikerülni őket egy forgalmas út mellett. Gyalogosként mondjuk azt már Berlinben megtanultam, hogy bicikliutat semmilyen szinten nem közelítek meg, amennyiben le kell rá lépnem, kb halálfélelmem van. ;) Szóval ne lépj úgy bicikliútra, hogy nem néztél körül előtte. :P Ami itt külön szívás, hogy a kismotorok is simán ott közlekednek, így tényleg pillanatok alatt fel tud bukkanni valaki. Attól meg végképp kész vagyok, amikor sétálnék át a zebrán, mellettem egy széles bicikliút, de azért a bicajos majdnem elüt a gyalogosoknak fenntartott oldalon, mert neki épp a másik oldalon van kedve tekerni. :P

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése