2014. február 10., hétfő

Délután bent vártam a recepciónál, hogy visszaadjam a beléptetőkártyát meg a diákot, amikor rám köszön az egyik csoporttársam, hogy hogy vagyok. Mivel pont a titkárság felől jött, kezdtem gyanakodni... és persze, ő is azért volt bent, mert valószínűleg abba hagyja az iskolát. A mi csoportunkból azt hiszem, ő már a kilencedik. Hogy utálta az első trimesztert, hogy a performansz óra borzasztó és miért lesz attól dizájner, hogy ilyeneket tanul, meg úgy egyébként is, nem igazán jön be neki az iskola. Amiért bent volt a titkárságon, hogy nem tud dönteni, hogy most hagyja abba, vagy várjon még év végéig...

Szóval én azért azt javasolnám az iskolának, hogy kicsit tegyék már egyértelműbbé, milyen az oktatási rendszer náluk... mert láthatólag elég sokan lépnek le már az első pár hónap után. Amikor felvételiztem, annyit láttam, ami a weboldalukon van: azaz szuper diplomamunkákat, de az oktatás menetéről elképzelésem sem volt. Mondanám, hogy a hollandoknak ez biztos nem újdonság, csak nekem volt szokatlan a magyar rendszer után, de a mi csoportunkból legalább 4-5-en hollandok fejezték be az iskolát az első trimeszter után. És az a durva, hogy egyáltalán nem látok bele abba, milyen az oktatás a következő években. Oké, két irányban szakosodunk, meg trimeszter-szemeszter osztás van egyszerre, de annak ellenére, hogy ide járok, lényegében semmit nem tudok. Azt a keveset is a másodéves magyar sráctól - akitől mielőtt Berlinbe mentem, kb huszadszorra is megkérdeztem, milyen a másodév, más jellegűek-e az órák, mint elsőben, miket tanulnak, stb. Szokás szerint lepattintott azzal, hogy nehéz, de tök jó, és kitartás, ne adjam fel. Ez mondjuk egy kicsit kevés, hogy dönteni tudjak arról, másodévtől mondjuk jobban ide passzolónak fogom-e érezni magam, vagy sem. De amúgy bárkit faggattam, hogy milyen az iskola, mindig ilyen ködös válaszokat kaptam... :/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése