2013. szeptember 2., hétfő

Lakótárs és évnyitó


Na ma reggel betoppant végre az egyik lakótársam. Épp baromi álmosan reggeliztem a konyhában, és annyit tudtam róla, hogy Alain a neve. Aztán konkrétan azt hittem, rosszul hallok, amikor azt mondta, hogy szia, meg "á, te vagy Szilvia". Szóval ő az emlegetett lakótárs, aki szintén a Design Academyre jár, és valóban másodévre, de masterre, és mint a fenti mondatból már kiderült, tud magyarul. A legviccesebb az egészben, hogy valamiért egész hétvégén, amíg vártam, hogy megérkezzenek a többiek, arra gondoltam, hogy de jó lesz végre valakivel beszélni a suliról, aki nem elsős - aztán mindig rájöttem, hogy oké, de ugyanúgy angolul kell majd bénázni, nem tudom, miért hiszem azt, hogy magyarokkal lakom. :PP Sokat amúgy nem tudok róla, én reggel zúztam is az évnyitóra, azóta meg nem futottunk még össze. Viszont ez megmagyarázza, miért láttam úgy, mint ha a számlák között az előszobában magyar vezetéknevet láttam volna. Vicces... :) A másik lakótárs(ak)ról még mindig semmi hír egyelőre.

Volt viszont évnyitó, és ezek szerint itt a közös kajálásnak nagy hagyománya van, mert az előadás után megint közös brunch volt. Számomra még mindig tök értelmezhetetlen a holland konyha, továbbra sem tudom, mennyire holland, amit eszünk, vagy suli-specifikus, de nagyon finom cuccok voltak itt is, meg a táborban is. Vagy 5 féle párolt zöldség, szószok, krémek, ilyenek. 

Megkaptuk az első két hét órarendjét. Ez igazából még mindig introweek, szóval nem ez lesz a jövőben, most még arról szól ez a két hét, hogy megmutassák, mi merre. 3 nagy csoportba vagyunk osztva, ezek a csoportok lesznek együtt az év folyamán (kb 53-54 fő/csoport). A nagy csoportok most le lettek osztva kicsikre is, így van 8x3 kis csoport, mindegyiknek van egy színe. A feladat, hogy jövő szerdán lesz egy nagy, közös kajálás a tanárokkal együtt (nem igaz, hogy már megint eszünk :D) minden csoportnak két kaját meg italt kell prezentálnia a partira - a megadott színben. Én a világoskék csoportban vagyok, úgyhogy akinek van tippje Bridget Jones kék levesén túl, hogy mi az, ami kék és ehető, ne tartsa magában. ;) Én egyelőre kék cukormázas cupcake meg áfonya-vonalon mozgok, de úgyis együtt kell majd prezentálnunk a feladatot. (Amúgy ez a food design feladat.)

Az első két hét során a már említett kiscsoportokban fogjuk különböző beosztásban végignézni a műhelyeket. Én holnap 9:30-tól 12:30-ig a faműhelyben leszek pl, aztán este 5-től lesz egy évnyitó buli.
A szerda nagyon vicces, mert 9-től kemény fél óra holland óra következik a külföldi diákoknak, aztán gondolom haza jövök, majd vissza 12:30-ra, ahol a fotós termet nézzük meg (mmitn ahol tárgyfotózni lehet pl), aztán megint haza és vissza este 7-re, mert 10-ig(!) a fémműhelyben van jelenésem.
Csütörtökön plasztika és textil műhely jön, pénteken pedig csak könyvtár, 1 órára.
Jövő héten hasonló a tematika, csak a lap alapján nekem úgy tűnik, inkább technikák lesznek, de majd meglátjuk.

Az "évnyitón" (valójában az évfolyam mentor beszélt a suliról, meg megnéztünk egy videót az iskolában dolgozó emberekről, akikkel találkozni fogunk (avagy kihez fordulj milyen problémával, kik a műhelyek vezetői és mikben segítenek majd, stb), meg megnéztük az introcamp videót is, amit egy bejegyzéssel lejjebb linkeltem a blogba. Hmm, a textil műhely pl nagyon szimpatikus, fogunk varrni tanulni is. :) (Tegnap meg egy garázsvásárban voltam és szuper nyomott selymet hoztam egy most elköltöző lány kiselejtezett cuccai közül, gyanítom, hogy a jövőheti feladatunk valami ilyesmi lesz).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése