2013. szeptember 10., kedd

Meeting és közös főzés

Az imént ment el a kis csapat: 4 lány, az abc sorrendben kiosztott csapatnak köszönhetően vicces, de mindenki ázsiai. :) (Oké, az egyik lány már Svédországban nőtt fel.) Van ugye ez a color lunch feladat, minden csapatnak a megadott színben kell holnap a kajálásra egy sós és egy édes kaját vinnie. Hosszas tervezgetés után végül krumplipüré és habcsók mellett döntöttünk. Szerintem jó nagy hülyeség volt. :PP Pillecukor lett volna, de robotgép hiányában letettünk róla. Még a habcsók lett volna a legkönnyebb a menüből, de kiderült, hogy a sütő nem is működik nálunk egyáltalán (itt sem fogok sütni ezek szerint...), így ott állt a sütőben két tepsi száradásra váró habcsók, és nem történt semmi. Átmentem a tulajhoz megkérdezni, hogy mi van, mire közölte, hogy jah, a sütő az nem fog menni. Mondjuk ezt egyáltalán nem mondta eddig senki... Végül megsajnált és átvitte hozzájuk a két tepsit. Így viszont nem nagyon tudtunk variálni: ami lent volt, lényegében szép barnára és ehetetlenre égett, a felsőnek is valami meghatározhatatlan undorító színe van, de legalább ehető és belül kék. Ha le tudjuk szedni a sütőpapírról. ;) Viszont így elég kevés lett az édességből. (Mondjuk mivel van 24 csoport és mindenki hoz édeset meg sósat is, ráadásul a mi sós kajánk kb egy hadseregre elég lenne, biztos vagyok benne, hogy így is ki lesz dobva a jó része.)

A sós a már említett krumplipüré volt. Nos, a krumpli ugye sárga, ehhez valamiért még turmixoltak spenótot, meg karfiolt. Ezek után a kék ételfestékkel csak a zöld különböző árnyalatait sikerült elérnünk. Szerintem nagyon ijesztően néz ki, és az íze sem túl izgi, nyilván sima krumplipüré íze van, néha karfiol darabokkal. Viszont véletlen nagyon finom kétszersült-szerű kenyeret vettünk hozzá, és azzal együtt viszont egész finom a cucc. Azt még nem teszteltük, hogy kék/zöld lesz-e a fogunk a végén. :P

A feladat amúgy szerintem vicces és ötletes, összehozza a csapatot, plusz jó apropó megismerni a tanárokat is meg a többi csoportot (az elsősök meg a tanárok jönnek kajálni). A végeredményt tekintve mondjuk elég csalódott vagyok, de ez a nyomorék sütő-dolog már nem rajtunk múlott. :( Én mondjuk sós vonalon inkább valami kéksajtos mártogatós krémet támogattam volna _kevés_ ételfestékkel, és nem értem, miért gondolták a többiek hogy a sárga krumplipüré kék festékkel kék lesz és nem zöld. (Oké, utálok csapatban dolgozni, ez az ötlet lett megszavazva és idegesít, hogy nem tudok változtatni rajta. :P) A másik meg, hogy kék kaját nyilván csak ételfestékkel tudunk elérni, innentől már mindenképpen viszonylag gusztustalan lesz a végeredmény (mmint a sós kaja).
Holnap igyekszem fotót csinálni a partiról.

A bevásárlás is elég agyatlanul ment, vettünk pl 2 kiló krumplit, mikor max a fele is bőven elég lett volna. Vettünk 2x14 tojást, amiből elhasználtunk 4-et. (Az egyik dobozt lepasszoltuk a tulajnak, amiért átvitte a sütőjükbe a habcsókot. :) Egy hatalmas csomag spenót, amiből használtunk kb 10 levéllel (a kék kajához, ugye :P). Nem baj, én elleszek a maradékkal. ;) (Mivel itt viszonylag jól felszerelt a konyha, ezek szerint a sütőt leszámítva, itt készült az egész, a maradék cuccot meg itt hagyták nekem.)

Volt még meeting meg print óra. A print tényleg csak annyi volt, hogy tudsz nyomtatni a gépteremben, milyen papírra, milyen formátumban, stb (és mennyibe kerül mindez - a legfontosabb!!!), ráadásul a tanár olyan halkan tartotta a bemutatót, hogy a töredékét sem hallottam.

A meeting viszont jó volt nagyon. Az évfolyam mentor tartja egy másik tanárral, ők beszéltek a suliról, hoztak enni-inni és az volt a cél, hogy kötetlenül beszélgessünk meg ismerjük meg egymást. Van két lány, akik kb hasonló korúak, mint én, az egyik elvégzett már egy filozófia BA és master képzést, utána jött ide, a másik lány 7 éve kezdte el a sulit, de egészségügyi okok miatt abba hagyta és most újra kezdi az egészet. Így viszont felmerült, hogy ki a legfiatalabb és ki a legidősebb (még mindig pont én vezetek), így nekem is mesélnem kellett arról, mit csináltam eddig. Mindkét tanár baromi aranyos és érdeklődő volt. Felmerült a munkavállalás téma is, a csoportból kb 5-en vagyunk (kiscsoport volt, kb 40-en lehettünk?), akik mindenképpen dolgozni fognak. Nekem úgy tűnt, fel is írták, ki fog dolgozni, szóval őket sem fogja meglepetésként érni, ha valaki munka miatt nem tud minden órán ott lenni. Az itteni adószám-témában is segíteni fognak, abban maradtunk, hogy leírom mailben az egészet (a szoctámhoz kell a munka, de nincs kettős adózás, így vissza kell adnom a magyar adószámom, így viszont nem leszek számlaképes), és továbbítják annak, aki a jogi ügyekben járatos az egyetemen, mert csípőből senki nem tudja erre a választ.

A héten megkapjuk az órarendet, ami jövő héttől 3 hónapig, az első trimeszterben érvényes. Beszéltek még a kreditekről (haha, máris van egy kreditem a 60-ból, mert a trimeszterek előtti bevezető hétre is jár egy - mmint ha ott vagy az összes instrukción). Egy szemeszterre 17 kredit kapható, ez egy rakás különböző feladatra adott megoldásból tevődik össze. Direkt kiemelték, hogy ha valami jobban megy (itt fel is hoztak engem példának, miután előtte mondtam, miket tanultam :), az ellensúlyozza azt, ami esetleg kevésbé. Jár még kredit dizájntörténet vizsgára, meg az angolra is, de az sem kötelező, mint kiderült. Kb 15-en iratkoztunk fel az angolra ebből a csapatból, és nagy meglepetésemre köztük szinte az összes holland.

Az idő amúgy pocsék, és úgy tűnik, amint 20 fok alá megy a hőmérséklet, a szobámban meg lehet fagyni. Lent a konyhában melegebb volt. :( Egész éjjel szakadt az eső, aztán napközben is hol elállt, hol esett, de baromi hideg szél fúj, konkrétan kardigánban, kabátban és őszi bokacsizmában majdnem megfagytam. Kezdhetem szokni, mert ez az alap holland időjárás. :(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése