2013. szeptember 9., hétfő

Hétvége

Először azt hittem, lakótárs fürdik, de fura, hogy ennyire hangosan felhallatszik a víz a földszintről. Aztán leesett, hogy szakad az eső, én pedig sztereóban hallom, mert felettem tető, plusz az egyik oldalon az ablak alatt is van egy tető, így kb olyan, mint ha a falakban folyna a víz. Szóval vége a nyári időnek, péntek délutánra beborult, hétvégén is többnyire esett. (Holnap pedig biciklivel megyek suliba, mert utána jönnek ide a többiek a color lunch-ra főzni).

Pénteken könyvtár volt, 1 óra, és elég vicces, mert a sulinak elég pici könyvtára van (kizárólag szakkönyvek), de pl együttműködnek a tilburgi textilmúzeum könyvtárával (meg pár eindhovenivel is persze), szóval simán esélyes, hogy ha kell egy könyv, át kell vonatozni a másik városba.

Délután Gábor is megérkezett, gyorsan meg is próbáltunk bankszámlát nyitni, ami második nekifutásra (na jó, harmadik, mert ahol bsn szám nélkül is adtak, oda viszont az iskolalátogatási igazolás kellett, az meg nem volt elvileg sikerült is. Mobil is lesz elvileg a héten. A diákhitellel kapcsolatban semmit nem lehetett intézni (szoctám igazából), mert állás szerződés nélkül szóba sem állnak velem (holott megigényelhetném mondjuk már novemberre, és ha nem lesz munkám, fizethetem vissza - no mindegy...). Ráadásul a szoctám adóköteles, így további problémák vannak a magyar adószámmal, illetve hogy megkapom a szoctámot ha kiváltom az itteni vállalkozóit ÉS tudom igazolni, hogy havi 54 órát dolgozom. Kérdeztem az irodában, hogy mégis hogy igazoljam, hogy ülök a szobában és készítem az ékszereket majd tolom fel a webshopba, de leráztak, hogy ez nem az ő dolguk. Aha, köszi.

Hétvégén elég béna, esős idő volt, így kicsit áztunk a Woenselse piacon megint, meg volt fashion weekend, így kicsit a belvárosban bóklásztunk.

Ma megkaptam a diákigazolványom, ami valójában arra jó, hogy a h&M-ben adnak 10% kedvezményt ezzel tudom fizetni majd a suliban az összes fizetendő dolgot: kávét, kaját, műhelyben anyaghasználatot, ilyenek. Számomra ez is kisebb csoda volt, hogy megkaptam, ugyanis kaptunk előtte egy fenyegető mailt, hogy csak az kapja meg, aki minden kifizetett, bemutatott, átküldött, lefordíttatott, stb - azaz, kb esélytelennek éreztem, hogy mindennek sikerült volna megfelelnem. Pedig de. (Sőt, még a bevándorlási hivatalról is megkaptam a bejelentkezős regisztrációs lapot, végre angolul, ez pedig azért is nagy szám, mert minden adatot kb betűzve kellett bediktálni telefonon, és erősen kételkedtem benne, hogy mindent jól adtam meg a végén. :P)

Ma szitanyomás workshop volt, vagyis csak az elmélet egy órában. Majd lesz valami feladat ebben a trimeszterben, amihez kell a szitanyomás. A feladat kivitelezésére a műhelyben 3 órám lesz november végén - vicces, hogy már azt is tudom, mikor kell megcsinálnom, de még fogalmam nincs, mit. :) A műhely amúgy zseniális, az illatosított festéktől elkezdve a hőre változó színűig lényegében minden van.

Holnap lesz valami meeting az elsős mentorunkkal (gondolom mesélj arról, milyennek találtad az első hetet), meg print óra, akár mit is jelentsen ez (gondolom nem pdf-eket fogunk nyomtatni a számítógép teremben), reggel kis csapatunk elmegy vásárolni a piacra a központba, majd az órák után meg jövünk ide főzni, de ezt már fentebb írtam is. Szerdán pedig color lunch, még mindig meg vagyunk lőve, hogy milyen kék kaját prezentáljunk, ami ehető is és nem tocsog az ételfestéktől, utána meg találkozunk a coach-csal, hát ez is érdekes lesz, bármit is takarjon.

1 megjegyzés:

  1. "Már azt is tudom, mikor kell megcsinálnom, de még fogalmam nincs, mit" - ez az informatika, ráismerek.

    De ahogy látom alakulnak azért a dolgok :) Kék dolgok: szilva, kökény, smarties és M&Ms (smarties és m&ms bokrokon, természetesen), curacao szörp a kilencvenes évek elejéről.

    VálaszTörlés