2013. szeptember 16., hétfő

Első nap

Vagyis ez már a harmadik hét, de ez az első trimeszter normális első napja. Ha röviden akarom összefoglalni, olyan volt, mint egy angol napköziben. :P Festegettünk, vagdostunk, ragasztgattunk - csak éppen ezért egy dizájner diplomát fogunk kapni egyszer. :P

Két tanár tartja a hétfői órát, az egyikük az a nő, aki felvételiztetett. Nagyon durva, de megjegyezte a nevem... én csak néztem. És szerintem nagyon aranyos, bár a hétvégi magyar partin riogattak, hogy nagyon gáz lesz. (Aztán meglátjuk, mi lesz a harmadéves értékelésen.) Két csoportra vagyunk osztva, délelőtt az egyik tanárnál, délután a másiknál vagyunk. A délelőtti óra számomra elég értelmezhetetlen volt. Vinni kellett inspiráló állatfotókat, abból választani egyet, majd csinálni egy 10 színből álló skálát a kép színei alapján. Itt elég hamar kiderült, hogy viszonylag rosszul választottam képet, mert mindegyik fotón relatív kevés szín volt. Aztán ezekből a színekből kellett mintát tervezni, azaz színes vonalakat húzogatni a lapra viszonylag harmonikusan. Szerintem elég óvódás lett a végeredmény, de hátha lesz értelme a következő órákon. :P

A délutáni óra nekem érdekesebb volt (ezt tartotta a felvételiztető tanár). Megint választottunk egy állatképet, és a kép alapján kell egy 30x30 cm-es textúrát csinálni, azaz ismétlődő mintát az állatból kiindulva, mindezt térben. Ennek a feladatnak pl tudom, hogy a vége a szitanyomó műhelyben fog véget érni, úgyhogy ha jól sejtem, az absztrahálásról szól az egész harmadév ennél a tanárnál (állatból textúra, közte még egy csomó feladat, és a végén valami nyomott textil). Én egy madaras fotót választottam, amiről elég nyakatekert módon kiderült, hogy a magyar neve szula. (Senkinek nem jutott eszébe az angol neve, így a tanár felírta nekem hollandul, azt átfordítottuk angolra, végül megnéztem magyarul is. Hát nem találtam volna ki magamtól, az biztos. De elvileg Hollandiában nagyon sok van belőlük.) Ez a feladat is olyan, hogy össze lehet dobni óvódás módra, nekem úgy tűnt, a legtöbben ezt csinálják: nulla koncepció, csak valamit ráhalmoznak az alapra térben, sokszor még csak nem is sorolják a mintát. Én neki álltam vécépapír kockákból hajtogatni :P, ami olyan, mint a madár farktolla, de a vége inkább egy esküvői dekorra emlékeztetett, szóval inkább nem ragasztottam fel egyelőre a falapra. :P Még tervben van színátmenetesen festett filc is (annyira hiányzik a szobám a hobbi alapanyagaimmal... ;(() - mert hogy 5 db 30x30-as munkát kell beadni hétfőn. Még egyelőre olyan problémáim vannak, hogy fogalmam nincs, hogy fogom eljuttatni az iskolába az 5 db, egyenként majdnem 1 cm-es falapot rajta a ráragasztgatott cuccokkal sérülés nélkül. Egyébként haza jutni kb +10 kilónyi cuccal nagyon durva volt... Hiába mentem biciklivel, a kosárba a cuccok töredéke fért be, a hátsó csomagtartóhoz meg nincs pókom, így azt nem tudom használni. Kénytelen leszek venni egy kétoldalas táskát, mert annyira nem érzem biztonságban magam hogy 10 kilót pakoltam a kormányra, határozottan nehéz volt így kanyarodni ezzel a szegény kis rozsdás biciklivel.

Most már tényleg nagyon bosszant, hogy nem tudok fényképezni, órán is jól jött volna, ha a különböző textúra variációkat le tudom fotózni mielőtt felragasztom végleg. :/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése