2013. szeptember 13., péntek

És mindenre fény derül

...avagy sikerül beregisztrálni a lakcímre, jövő héten pedig kiküldik postán a BSN számot. Az ügyintéző nagyon kedves volt, kiderült, hogy ide nem is kell a regisztrációs papír, a keresetigazolás és a sulitól az igazolás sem, az csak a bevándorlási hivatalhoz kell. Ide csak a lakás szerződés, útlevél és anyakönyvi kivonat kell, apostille pecséttel. Nem, az nem számít, hogy az eredeti, eu-kompatibilis, 3 nyelvű születési anyakönyvi kivonatomat hoztam, amiért fizettem kb 3000 ft-ot otthon, kell rá még a pecsét is, kb 5e-ért. Mert Magyarország nincs benne valami egyezményben. De nem kötözködtek amúgy, elfogadták így is a regisztrációt. Jövő héten küldik ki postán a BSN számot, ezzel lesz végleges a regisztráció.
Rákérdeztem arra is, hogy most akkor mi van a bevándorlási hivataltól kapott időponttal, ugyanis tegnap azt mondta a csoporttársam, hogy nem kell bejelentkeznem, mert EU-s országból jöttem. Na erre az volt a válasz, hogy tényleg nem kell, sokan nem is csinálják meg, de azért beregisztrálhatok nyugodtan. Amikor kiderült, hogy a suli 4 év, még annyit tett hozzá az ügyintéző, hogy azért érdemes beregisztrálnom, mert ha szeretném megkapni a holland állampolgárságot, azt innen számítják. (5 év után megkaphatom. Haha, még Berlinből sem jelentkeztem ki, úgyhogy ott már csak 6 év kéne - 8 év eredetileg. Azért érdekes, hogy az egyik országban 5, a másikban 8 év ott-tartózkodás kell.) Mivel pont órám van a megadott időpontban, nem biztos, hogy elmegyek végül... gyanítom, hogy úgyis hiányozni fog valami papírom, amennyi mindent kérnek, ha más nem, a pecsét pl biztosan.

Beugrottam a suliba kinyomatni a hétfői feladathoz a képeket. Tényleg minden úgy van kitalálva, hogy a diákkal lehessen fizetni. Konkrétan addig meg sem nyikkan a nyomtató, amíg ki nem fizettem előre. :P Viszont legalább szuper minőségben nyomtat és az ár is vállalható (azaz kb Berlini, ott már edződtem).

És kipróbáltam az esőben biciklizést, élmény volt. Viszont a sulitól kb 3 perc alatt haza lehet érni.

Még egy péntek 13-a poszt - látszik, hogy ma nem volt órám. :P

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése