2013. szeptember 27., péntek

Órarend

Kicsit azért írok az iskoláról is. (Végre péntek van, és mivel előreláthatólag egész hétvégén a házikat fogom csinálni, ma úgy döntöttem, jár némi pihenő végre. Tegnap éjjel 1-re fejeztem be a rajzokat.)

Kell csinálnunk minden trimeszter végére egy process book-ot. "Folyamat könyv", vagy mi, tulajdonképpen arról szól, hogy minden projektet folyamatosan dokumentálni kell benne. A lényeg az, hogy miben adott neked újat a feladat, mit tanultál meg, mik voltak a tapasztalataid. Egy példány megy a tanároknak, egy marad nálunk, a 4. év végére pedig lesz 12 kis füzetünk. A coach (innentől Saskia az egyszerűség kedvéért :) hozott párat mutatóba. Egyrészt tényleg érdekes volt végignézni, mennyi minden vár ránk 3 hónap alatt, másrészt értelmet nyert elég sok minden. ;) Pl úgy tűnik, hamarosan megtanulunk valahogy rajzolni. :P Nekem ez egyelőre rejtély, mert van mindenféle kreatív feladat, de nem a klasszik aktrajzolós, tárgytervezős vonal van, láthatólag mégis elég jó munkák születnek a trimeszter végére. (Amúgy tegnap láttam egy sokadéves csoportot organikus forma elemzős órán, szóval lesz itt rajz előbb-utóbb rendesen is). De a festegetős, textúrás csoportnak is láttam, mi lesz a folytatása. Hétfőre pl textúrára 3 épületfotót meg egy fehér pólót kell vinni. A füzet alapján konkrétan ruhatervezős feladat lesz az épületből kiindulva. (És rögtön rájöttem, hogy nem jó épületet választottam ehhez. ;)

Hétfőn van az említett textúra és festő óra. Délelőtt a egyik, délután a másik.

Kedden fa, konstrukció, ilyesmik. A héten balsafa repülőt készítettünk, ez a házi is: tervezz saját, működő változatot, és csináld is meg. Van faelmélet, és lassan haladunk a zárófeladathoz (mmint a trimesztert záró): tervezz széket. Lehet kültéri, beltéri, munkához, stbstb.
Van még kommunikáció óra, ez szintén inkább tervezős-kommunikálós, azaz hogy kommunikáld a terveid akár szóban, akár írásban, akár rajzban.

Szerda művtöri, egyelőre filmeket nézünk, tanárt nem nagyon van. (Na jó, dizájntörténet, szóval nem tudom, mennyire a klasszik barlangrajztól indulunk vonal lesz.) Amúgy a nap többi részében szabadok vagyunk, kivéve ha Design Debate van, mint a héten.

Csütörtök a szörnyűséges prezentációs és mindenes nap, amikor néha Saskiával csinálunk mindenfélét (process book megbeszélés, választott tárgy bemutatása, stb), néha meg borzasztó önmegismerős hülyeségek vannak. Na jó, nem, többnyire van valami házi, amit vagy a csoport előtt kell prezentálni végül, vagy valamilyen formában a kommunikációra, megfigyelésre, stbstb épül.

Péntek a legjobb, mert 3 tanárral van óránk és kevesebb az idő unatkozni. :P Első szett rajzóra, erre kellett választott helyszínt meg szobát rajzolni. A záró feladat egy olyan rajz elkészítése, amiről a tanár azt állította, mindannyiunknak menni fog, de én nem hiszek neki. :P Második szett kreatív írás (legalábbis eddig csak ennyit csináltunk, nem tudom, lesz-e más, de alapvetően megadott témában írunk és arra kapunk kritikát). Harmadik a weboldalkészítés, a variálásnak köszönhetően nekem Wordpress, juhú. Trimeszter végére portfólió oldalt kell csinálni.

Végezetül pedig egy kép, amit a mai írás órán fotóztam (be kellett vinni a laptopot). Csak ha még valaki számára kérdés lenne, hogy "és a többiek hogy fizetik az iskolát? Ők nem dolgoznak?" És a többi. :P


Nem, ez nem egy Apple reklám.
(Sorba állnak a gépek, hogy a tanár elolvassa a feladatmegoldást írás órán. :)
Egyébként amikor leültem az asztalhoz, majdnem megkérdeztem poénból, hogy leülhetek-e akkor is, ha nekem nem mac-em van - ugyanis az egész asztalnál mindenkinek az volt. Aztán körbe néztem és rájöttem, hogy ez nem vicces, mert rajtam kívül még egy ember volt az egész csoportban, akinek nem almás a gépe. :P

2 megjegyzés: