2013. december 3., kedd

grr

Elegem van... 23:14 van, nemrég értem haza, már nem is volt energiám főzni, csak kenyeret ettem végül. Be kéne fejezni az Etsys megrendeléseket, holnapra self reflection-t írni, a csütörtöki órára kész sincs még semmi nem, hogy prezentációt tartsak.

Reggel 8-ra bementem suliba, a faműhely ajtaján már ki volt téve egy lista. Második voltam... 9-kor kinyitották az ajtót, kb 20 ember berontott, és már nem volt helyem. Mondjuk ez nem különösebben érdekelt senkit, mert ennek ellenére kb 30-an voltak bent. Bezzeg engem kizavartak múltkor... Ráadásul hivatalosan csak a mi csoportunk lehet bent kedden, ehhez képest egy rakás diák volt más évfolyamról is. Kezdésnek 1,5 órát(!) álltam sorba a gépnél, hogy levágjak egyetlen darabot a 3 méteres farudamból. 3 másodperc volt levágni. Egy osztálytársam mondta, hogy ilyenkor szóljak már az előttem állóknak, hogy csak egyet vágnék, és le vagyok maradva... aha, a nap folyamén egyetlen egyszer engedett előre egy diplomázó srác, pedig tőle már meg sem kérdeztem. Mindenkinek az volt a válasza, hogy ő is gyorsan végez - aha, ez a 1,5 óra egyébként 5 ember volt kb, nem 20.

Itthon maradt a reggelim, mert a lakótársam a pasijával épp befoglalta az egész konyhát és arrébb pakolták a cuccom, nekem meg amúgy is csomagok lógtak még a fülemről is, így mivel nem volt az asztalon, elfelejtettem... A délutáni óra után kimentem kaját venni, 5-re visszaértem, amikor zárt a műhely. Kint volt a lista, 6. lettem. Fel mentem még a terembe, majd fél 6-ra megyek vissza az ajtó elé, és nekiáll magyarázni az egyik csoporttársam, hogy az semmit nem jelent, hogy rajta vagyok a listán, itt kell várni. Mondom akkor magyarázza már el, miért van lista, meg reggel rajta voltam, itt ültem, mégis ment a taposás. Hát hogy a lista csak úgy van, hogy ha esetleg sokan tolonganak, lehessen mire hivatkozni. Aha. Meg hogy ők is rajta vannak a listán, és mégis ott ülnek egy órája. Erre már majdnem mondtam, hogy akkor b*sszátok meg, egész nap nem ettem semmit kb, és már 2 órát elcsesztem a napomból azzal, hogy az ajtó előtt ültem, hogy aztán a gép előtt álljak további órákat értelmetlenül. Amúgy a műhelyben is van lista, az egyik gépnél délelőtt és délután is rajta voltam, még sem kerültem sorra soha. Vicc az egész... Holnap persze mehetek be megint 8-ra, ha 9-kor be akarok jutni a műhelybe.

Ezek után még ír a tulaj egy mailt, hogy nem mostam ki a konyharuhákat, úgyhogy büntetést kell fizetnem. Ezen már végképp felhúztam magam... Visszaírtam neki, hogy ma van az utolsó napom a takarítós táblázat szerint, és meg akartam csinálni, miután haza értem. Erre visszaír, hogy nézzem meg a listát. Basszus, megnéztem, november 19-től december 3-ig vagyok. Ha holnap ír, azt mondom, oké. Ráadásul vmikor a délután közepén írt, nem este. Ha kimosom a konyharuhákat két nappal korábban, azt fogja látni, hogy nem vizesek ma, vagy már megint koszosak (kedvenc lakótársam szimplán _mindent_ a konyharuhával töröl fel). A szemetes dettó, ha kiürítem hétfőn, ami megint nem lesz tök üres. A szabály szerint pedig a beosztás végére kell megcsinálni. Komolyan, mint az óvódában... Gondoltam, hogy vissza írok, hogy ennyi erővel egyszerűbb lenne, ha szimplán megemelné a lakbért, mert úgy tűnik, semmi nem felel meg neki... (amúgy a legutóbbi fűtéses válaszomra persze semmilyen válasz nem érkezett...)

A székkel amúgy esélyes, hogy nem leszek készen. Ha minden gépnél sorra kerülnék, meg tudnám csinálni, de már nincsenek ilyen illúzióim...

A lámpás feladattal is szívtam, tök jó lett, amit a párom csinált, csak épp mire be kellett mutatni, kb szétesett. Kipakolásra nem tudom vinni, ragaszthatom újra - és ha mázlim van, csak ragasztani kell, újra csinálni nem. Amúgy annyira ügyes volt, hogy az anyag, amit vettem hozzá, abból kijött volna simán két lámpa - erre fogja magát és a lap KÖZEPÉRE rajzolja fel és vágja ki, hogy a műanyag lap jó része pocsékba menjen. Írtam kb 3 mondatos instrukciókat, lerajzoltam, a lényeg, hogy a lámpa alja fából legyen. Véletlen kiszúrtam, hogy épp papírból vágja. Mondom neki, hogy fából lécci... Hát hogy ő azt nem tudta. Komolyan mondom 5 db 3 szavas mondat volt a lapon, és elmagyaráztam neki tegnap. Na ezen teljesen lehalt, hogy ezt hogy csinálja meg. Meg hogy akkor balsa fából. Mondom, hogy meg ne próbálja balsából, ez nem egy makett, hanem egy végleges tárgy... Végül lecibáltam a műhelybe és a kezébe nyomtam a fát. Oda jön fél óra múlva, hogy lehet-e 24 mm-es kört vágnia az aljába. Mondom, hogy miért, mi volt az eredeti méret, amit a papírra írtam neki? Válasz: "honnan tudjam? Te írtad..." Húha, itt már szimplán közöltem vele, hogy akkor lesz szíves lehozni a papírt és aszerint csinálni. Nyilván emlékezni fogok az összes méretre, amit előző nap a lapra írtam... mellesleg a papír szerint kellett volna csinálnia, nem fejből. Na erre kész a lámpa, hmm, gyanús az alja... megmérem, azért is kivágta 24 mm-esre a 32 helyett. Ennek örömére a lámpából nem lehet rendesen kivenni az elemet, mert még elcsúszva is ragasztotta a helyére. Most ezzel megint kivagyok segítve, lényegében csinálhatom meg helyette az egészet.

Elpanaszoltam a mai óta után a tanárnak, hogy az első feladat, amit a párom csinált az én tervem alapján, egyszerűen szar... Tökre nem azt csinálta, amit kértem, összecsapta, még arra sem vette a fáradságot, hogy a szálkákat lecsiszolja. 5 mm-es anyagvastagság volt megadva, erre talált vmi felesleges anyagot és megcsinálta abból - jelenleg majdnem 2 centis a tálcám. Dög nehéz, nem lehet normálisan egy kézzel tartani. A tanár nagyon sajnált meg megértett, kérdezi, hogy megcsinálom újra én? Aha, valószínű... ;) Kicsit unom, hogy én egy rakás energiát tolok abba, hogy a feladat jó legyen, a párom meg leszarja és összecsapja valahogy,mert úgy sem az övé. Ha lenne időm sem csinálnám újra, mert én dolgoztam eleget a pároméval és nem az én dolgom két tárgyat kivitelezni. Az én részemet maximálisan megcsináltam, hadd ne kelljen már a párom trehánysága miatt újra kezdenem... (Amúgy a lámpánál nagyon erős a gyanúm, hogy a párom szimplán a faragasztóval próbálta a műanyagot ragasztani és azért engedett el ennyire . sajna a felirat az üvegen koreai volt :P), de ugyanezzel ragasztottam múltkor fát... szóval valahol valami semmiképp nem passzol. :P)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése